Pseudo-Dionisije Areopagit: Svetlost potiče od Dobra i slika je Dobrote

Šta se može reći o sunčevom sjaju samom po sebi? Svetlost potiče od Dobra i slika je Dobrote. Stoga se Dobro i slavi imenom svetlosti kao pralik koji se ispoljava u slici.



Jer kao Dobrota – koja je daleko ispred svega božanstvenog, koja dopire od viših i važnijih suštastava do poslednjih, a ostaje iznad svega, i pritom niti ona viša prevazilaze njenu uzvišenost, niti ona niža dostižu njenu rasprostanjenost, nego sve što može da je primi ona i osvetljava i sazdaje i oživljava i održava i usavršava, i mera je i vek i broj i poredak i doseg i uzrok i svrha bića – tako i slika koja pokazuje božansku Dobrotu, to veliko sveosvetljavajuće i večno svetleće Sunce, u malom slika Dobra, osvetljava sve što može da u njemu uživa imajući svetlost koja se izliva na sve i koja obasipa sjajem svojih zraka vidljivi svet, gore i dole.


Ako li nešto ne uživa u njemu, to nije zbog nedovoljne jačine ili ograničene daljine rasprostiranja njegove svetlosti, nego zbog nemogućnosti da u svetlosti uživaju oni koji ne teže da je prime. Štaviše, luča osvetljava i mnoge koji su u takvom stanju pri svome prodiranju do onoga što je iza njih, te nema ničeg od vidljivih stvari do čega ne dopire neizmerna veličina njenoga sjaja.


Pseudo Dionisije Areopagit (V-VI vek), Božanska imena, IV, Istorija lepote, priredio Umberto Eko, prevela s italijanskog Dušica Todorović – Lakava, "Plato", Beograd, 2004.


Izvor: santamarijadellasalute.blogspot.com

Kontakt

Ukoliko ste zainteresovani za saradnju,

kontaktirajte Književnu radionicu "Kordun":

Budimo u kontaktu:

  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Google+ Icon
  • Black LinkedIn Icon

eDijaspora © 2019.